5.10 Smarta Kvinnor Del 1: Har du koll på vardagsjuridiken?

16.08.2017 kl. 13:48
Det lönar sig att kunna grunderna i familjejuridik. Vet du vad skillnaden på ett samboförhållande och ett äktenskap är? Lönar det sig att göra äktenskapsförord? Vilken juridik ligger till grund för föräldraskapet.
? Kom och lär dig mer om familjejuridik och annan nyttig vardagsjuridik för livets alla skeden. När du minst anar det kommer det till nytta.

Föreläsare är Harriet Rydberg, advokat vid Procopé & Hornborg
Mat och vin servering 17.30. Föreläsning kl. 18-19.30 på Tekniskas Salar på Eriksgatan 2 vån 6

Anmälan på https://www.lyyti.fi/reg/smartakvinnor
eller till elin@kvinnoforbundet.fi

Smarta Kvinnor
Föreläsningsserien riktar sig till dig som oberoende ålder, livskede eller familjesituation som vill lära sig mera om vardagsjuridik och personlig ekonomi på en grundläggande nivå. Ingen förhandskunskap krävs. Du kan anmäla dig till båda eller bara den ena föreläsningen. Arrangör är Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.