Förebilder, förväntan, förändring!

21.01.2019 kl. 15:24
Välkomna på SKviS kandidatkväll onsdag 27.2 med inspiration, argument och positionering för både nybörjare och längre hunna.

Utbildningen riktar sig till alla kandidater som är medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, Helsingfors och Nyland men är också (inte minst) öppen för kampanjchefer, medlemmar i kampanjgrupper, EU-vals kandidater, funktionärer och personer som funderar på att ställa upp i kommande val.

Kl. 17.00

KVINNOFÖRBUNDETS POLITISKA PROGRAM

Tio feministiska mål för regeringsprogrammet 2019-2023 presenteras tydligt och konkret. Vi ger dig ord, argument och bevis för att klara dig i debatter och diskussioner. Utbildare är Petra Qvist-Hämäläinen, ledande politiskt sakkunnig på Svenska Kvinnoförbundet.

Paus med servering

Kl. 18.00

POSITIONERING I POLITIKEN

Hur kan du som kandidat placera dig i en unik position i dina väljares medvetande? Marknadsföringsexpert Anna Vähäsalo leder dig in i positionering, integritet och opinionsbildning på ett sätt som passar feminister. Hur kan du använda berättelsens kraft för att folk skall komma ihåg dig? Bli en förebild, skapa förändring och lev upp till dina väljares förväntningar!

Anna är magister i beteendevetenskap från Helsingfors Universitet och har lång erfarenhet av marknadsföring, att bygga varumärken, att analysera konsumenters beteende och hon är en rutinerad föreläsare i ämnet.

Kl. 19.30

Avslutning och utdelning av material, Fredrika informerar.

Anmälning senast 22.2.2019 via länken (rutan) nedan eller direkt per e-post fredrika@kvinnoforbundet.fi.

Mer info: fredrika@kvinnoforbundet.fi