SMART CITY - En resa genom klimatsmart Helsingfors 22.10

02.10.2019 kl. 14:22
Kom med och se hur ny teknologi och arkitektur tagit hållbarhet i beaktande.

Vi reser genom Helsingfors nya stadsdelar som Busholmen och Fiskehamnen, ser exempel på hur gammalt kan förnyas, vad som lyckats och vad som ännu behöver utredas. Kvinnliga aktörer lyfts fram och vi lär oss se vår huvudstad genom miljövänliga glasögon.

Vid rodret står Helsingforsguiden Heidi Johansson. Turen avslutas vid Lappvikens sjukhusområde där vi bjuds på en bit mat på Loop, en restaurang där alla rätter tillreds på matsvinn. Medan vi äter berättar köksmästaren om restaurangens filosofi.

Vi träffas i centrum utanför Kiasma vid Mannerheimplatsen tisdag 22 oktober kl. 17.00 för att stiga ombord. Turen går hela vägen med buss av klass EURO 6, viken är den miljövänligaste bussen på marknaden. Bussen startar tillbaka till Kiasma ca. kl 20.

Anmäl dig tilll turen Smart City senast 17 oktober 2019 via Lyyti: länk till anmälningsblanketten. Tack!

Turen är gratis för medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, med eller utan avec. Begränsat antal platser. Är du inte medlem men vill åka med? Skriv in dig på vår webbsidas flik för medlemsskap.

Välkommen med på färden!

Har du frågor kontakta verksamhetskoordinatorn fredrika@kvinnoforbundet.fi eller per telefon
+358 50 538 1594.