Gemenskap och musik på kvinnodagen 8.3

10.03.2020 kl. 11:59
För att uppmärksamma den Internationella Kvinnodagen 8.3 bjöd vi medlemmar och andra intresserade av aktuell jämställdhet på brunch!

Programmet började med skål och välkomstord med Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs ordförande Mona Rautelin.

Hon tog upp ämnet våld mot kvinnor, som är ett synnerligen stort problem i Finland. Mona passade även på att presentera kommunalvalskandidaterna Linda Ahlblad och Urai Anuntasin som var på plats.

Efter det tog de ca. 60 deltagarna för sig av maten och Pia Sundell sökte sig upp på scen.

Pia Sundell, medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs styrelse och kandidat i vår takorganisation, Svenska Kvinnoförbundets ordförandeval var dagens huvudtalare. Hennes tal kan ni läsa på vår hemisda.

Som avslutning fick vi njuta av en oktett från Akademiska Damkören Lyran.

De sjöng sånger valda enligt dagens tema:

• Pastime
  • Tranor
  • Queen of the road
  • Vargsången

Tack till alla som var med!

Är du intresserad av Lyrans nyaste skiva som kom ut 2019? Följ länken till Spotify.

Är du intresserad av Lyrans kommande klimatkonsert? Följ länken till konsertens facebook-evenemang.

Text och foto: Fredrika Biström

Vill du komma med i vårt glada gäng och få information om kommande evenemang? Bli medlem redan idag! Följ länken.