Porträtt

Vardagsekonomi för småbarnsfamiljer

28.04.2020 kl. 11:17
Att ett barn påverkar en familjs ekonomi är ett faktum.

Utgifterna ökar samtidigt som familjens inkomster ofta sjunker under barnets första levnadsår.

Rådgivare Mia-Maja Wägar höll 29.4 kl. 12 en föreläsning via webben, för Babykaféet för att ge praktiska tips om ämnen som

• Vad kostar ett barn?
  • Vad kostar det att leva?
  • Vi måste prata pengar!
  • Hur påverkar barnet min pension?
  • Är du slösaren eller den försiktiga?

Missade du föreläsningen men vill kolla in presentationen (pdf) som Mia-Maja utgick från? Ladda ner den via länken på easyupload (pdf). Länken är aktiv t.o.m. 6.6.2020.

Det fysiska Babykaféet på Lilla Luckan i Helsingfors är tills vidare stängt. Som ersättande verksamhet erbjuder vi varje vecka en video, en föreläsning på webben eller en text för att stödja småbarnsföräldrar.

Följ med på vår facebooksida Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, på vår instagram-sida @kvinnis_sornas och i den tillfälliga gruppen Karantän Babykafé och Familjecafé så missar du inget.

Kom gärna med idéer om vad vi borde ta upp! Kontakta per e-post fredrika@kvinnoforbundet.fi tack!