Mia-Maja i blommig blus.

Vardagsekonomi för småbarnsfamiljer

17.08.2020 kl. 09:09
Rådgivare Mia-Maja Wägar besöker Babykaféet 26.8.2020 (obs. nytt datum!)

Att ett barn påverkar en familjs ekonomi är ett faktum.

Utgifterna ökar samtidigt som familjens inkomster ofta sjunker under barnets första levnadsår.

Rådgivare Mia-Maja Wägar, som besökt kaféet virtuellt tidigare besöker babykaféet på onsdag 26.8 för att ge sina bästa tips.

Välkomna 26.8 kl 11.30-14.00 till Lilla Luckan, Georgsgatan 27, våning 2, i Helsingfors. Med vagn kommer du bäst in via dörren på baksidan (Tuppens Torg) och upp med hissen.

Mia-Maria talar om pengar och familj, vardagsekonomi och föräldraledighet - hur pussla ihop det?

Tvätta händerna, sätt er med lämpligt mellanrum och kom till kaféet bara om du är frisk.

Vi sänder tillfället live på instagram för de som inte kan delta på plats! Gilla vår instagram-sida @kvinnis_sornas så når du sändningen. Sändningen via instagram live börjar 26.8 ca. kl. 12.00 och pågår så länge Mia-Maria talar.

Följ med på vår facebooksida Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, på vår instagram-sida @kvinnis_sornas och i den tillfälliga gruppen Karantän Babykafé och Familjecafé så missar du inget.

Kom gärna med idéer om vad vi borde ta upp! Kontakta per e-post fredrika@kvinnoforbundet.fi tack!