Plojknappar i en korg.

Vi rekryterar: Är du vår nya projektarbetare?

31.08.2020 kl. 10:13
Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs är ett samlande forum för oss som vill arbeta för jämställdhet i Helsingfors. Vi ordnar seminarier och kulturaktiviteter samt stöder kvinnor i politiska val, nyinflyttade kvinnor och familjer i deras vardag. Vi är en av Svenska Kvinnoförbundets lokalavdelningar.

Under år 2021 firar vi vårt 110 årsjubileum. Samma år satsar vi på verksamhet som stöder våra kandidater i kommunalvalet. Därför söker vi nu en

PROJEKTARBETARE

På heltid, tidsbundet 1.11.2020-30.4.2021 (6 månader).

Projektarbetaren fungerar som verksamhetskoordinatorns stöd i valarbetet, i arrangemangen kring jubiléet och i den fortlöpande verksamheten.

Vi söker dig som är positiv, öppen för nya idéer och intresserad av samhälls- och jämställdhetsfrågor. Du bör ha erfarenhet av projektarbeten, kampanjer och kulturproduktion. Du bör vara bekväm på både engelska och svenska i tal och skrift. Kunskap i trygg kommunikation och marknadsföring via webben och sociala medier ses som ett plus.

Vi erbjuder en lön på 2800 euro i månaden. Sänd din fritt formulerade ansökan samt CV senast 18.9.2020 per e-post åt fredrika@kvinnoforbundet.fi. Intervjuer sker under vecka 39-40.

Tilläggsuppgifter ges av verksamhetskoordinatorn Fredrika Biström per tfn +358 50 538 1594 eller e-post.

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.