Babykaféet dansar folkdans på Senatstorget!

04.02.2022 kl. 09:38
Folkdansen kan ge nya vänner, motion, koordination, fantasi och tränar taktkänslan.

Välkommen till Babykaféet utomhus måndag 7.2 då vi träffas utanför Kafé Engel vid Senatstorget. Vi träffas kl. 12 och går tillsammans över gatan till torget, där dagens gäst Jenina Nyström drar ett folkdanspass. Efter dansen parkerar vi barnvagnarna för en kopp varmt på Kafé Engel. Ifall det skulle pågå en demonstration på Sneatstorget går vi till Salutorget eller Esplanaden.

Jeninas hälsning:

"Jag heter Jenina Nyström och är en nybliven student som älskar att jobba med och gå på olika hobbyn som medför mycket sociala situationer och glada miner. Med andra ord älskar jag att spela teater, sjunga, scouta och såklart dansa folkdans. Jag gillar folkdansen speciellt mycket då den medför allt från nya vänner, motion, koordination och fantasi till taktkänsla och mycket mycket mer. Med folkdansen kan man alltså med andra ord hitta på vad som helst!"

Vi välkomnar alla föräldrar till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Lilla Luckan i Helsingfors. Vanligtvis träffas vi på Lilla Luckan inomhus, med på grund av Covid-19 har träffar arrangerats utomhus eller på distans.

Aktuell information om träffarna finns på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs instagramkonto @kvinnis_sornas.

Du kan också komma med i kaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per mail jessika@kvinnoforbundet.fi tack!

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.