Sven i röd munkjacka.

Pappa -anknytning, aktivering och parförhållandet

28.10.2020 kl. 18:39
På onsdag 4.11 kl. 11.30 är temat på babykaféet "pappa".

Under träffen introducerar Sven Claes, koordinator för projektet IsäkaveritMannerheims Barnskyddsförbund ämnet ur olika synvinklar och öppnar till diskussion. Sven är också musiker och varvar snacket med låtar som passar barnen.

Alla föräldrar med en baby är välkomna med! Finns det inte en pappa i din familj kan ämnet väcka tankar om familjedynamik, rollen som den andra (inte födande) föräldern och förväntningar på föräldrar i allmänhet.

Välkommen med din baby eller dina babysar till Lilla Luckan på adress Georgsgatan 27 i Helsingfors. Ingång till från Tuppens torg. Ta hissen upp en våning. På plats finns skötbord, micro och amningsdynor.

Vi ber er komma ihåg handhygienen, säkerhetsavstånd och skriv namn och nummer på listan (som förstörs efter 14 dagar)! Vi har engångs munskydd på bordet som vi starkt rekommenderar att ni använder.

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Fredrika