Feminism och dos and don'ts i valkampanjen

01.02.2021 kl. 09:20
Välkommen med på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs kandidatutbildning torsdag 11.2 kl. 18-19:30 på zoom!

Riksdagsledamot Eva Biaudet och hennes mångåriga kampanjchef Thomas Forsström, som också är marknadsföringschef på Svenska Teatern, bjuder på tips och erfarenhet. Eva talar om hur det är att profilera sig feministiskt i valkampanjen medan Thomas talar om vad som lönar sig, och inte gör det i valkampanjen.

Utbildningen passar dig som ställer upp i kommunalvalet 2021, din kampanjchef, dina medarbetare och alla som är involverade i valrörelsen med feminisitiska tankar.

Anmäl dig till fredrika@kvinnoforbundet.fi senast 9.2 så skickar vi länken till träffen. Ni får gärna dela länken med andra som är involverade i ert kampanjarbete.

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.