Funderar du på att ställa upp i kommunalvalet 2021?

14.04.2020 kl. 10:45
Låt oss hjälpa dig att komma igång. Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs har en lång tradition av att stödja sina medlemmar som ställer upp i politiska val.
  • Fungerar skolan och dagis i Helsingfors?
  • Är det tryggt och smidigt att ta sig till jobbet, butiken eller till fritidshuset?
  • Trivs du i stadens parker?
  • Är hyran på lämplig nivå, även för studernade och arbetslösa?
  • Vågar kvinnor som utsätts för våld söka hjälp?
  • Hur kan du med din erfarenhet hjälpa Helsingfors eller din närregion att bli ännu bättre?

Du har gnistan, vi kan hjälpa!

Vi arrangerar jippon, gemensam annonsering, delar info om våra kandidater och satsar på gemenskap och aktivitet. Vi hjälper dig också med det praktiska arbetet, ger pepp och fungerar gärna som bollplank.

Som medlem i vårt förbund kan du också ansöka om valbidrag från Kvinnoförbundet i Sörnäs, för din kampanj 2021.

Kontakta fredrika@kvinnoforbundet.fi för mer information.

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Fredrika