Medlemsbrev 4/2020

16.11.2020 kl. 15:03
Aktuell information från Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Innehåll:

1. Ordförande Mona Rautelins hälsning
  2. Tove -filmens eftersnack
  3. Klimakteriesmart: Från grubbel till goda vanor
  4. Sörnäs Julpandemys
  5. Lär känna vår nya projektarbetare Tara Junker
  6. Biblioteksdag
  7. JULKLAPP åt dig!
  8. Women’s Café in English
  9. Ekonomiskt stöd för kandidater i kommunalvalet 2021

1. Läs vår ordförande Mona Rautelins hälsning!

Följ direktlänken till texten på vår hemsida.

2. Tove-filmens eftersnack 24.11

Har du sett filmen ”Tove” om Tove Jansson, och är nyfiken på arbetet i kulisserna med skådespelare Alma Pöysti och manusförfattare Eeva Putro?

Följ länken till programbeskrivningen och anmäl dig redan idag!

3. Klimakteriecoachen 10.12

Vad händer med kroppen i klimakteriet? Vad kan jag göra för att må bra? Kom med och ta del av klimakteriecoachen Eva-Lotta Backmans bästa tips vid övergångsåldern.

Följ länken till programbeskrivningen och anmäl dig redan idag!

4. Kom i julstämning med Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs: Välkommen med på Julpandemys 12.12

Heidi Finnilä bjuder på diskussion gällande jul och stress och Eva Biaudet och Anita Westerholm diskuterar frågor som blir aktuella inför valet 2021.

Anmäl dig så får du länken per e-post.

5. Lär känna vår nyanställda projektarbetare

Under hösten och våren arbetar Tara Junker för Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs. Vem är hon och vad jobbar hon med?

Läs intervjun på vår hemsida.

6. Biblioteksdag 15.12

Tid: tisdag 15 december kl. 16-18

Plats: Paviljongen, Estnäsgatan 12 C 29

Titta in och låna böcker, lämna tillbaka böcker du har lånat eller kom med idéer och feedback om vår verksamhet! Ring på summern i portgången, gå fram till dörren i portgången till vänster och tryck på summern igen.
Dörren öppnas inåt.

Vid problem ring projektarbetaren på tfn 050-435 0685.

7. Julklapp åt dig!

Vi delar ut julklappar åt våra medlemmar för att muntra upp i vintermörkret. Du kan välja mellan två alternativ:

A. Mamma betalar -kreditkortshållare

B. Ätbart överraskningspaket att njuta av under vår digitala Julpandemys 12.12

Julklappen skickas åt dig per post.

Maila ditt namn, din adress och vilken av klapparna du vill ha till fredrika@kvinnoförbundet.fi, och märk mailet ”Julklapp”.

8. Dear member!

Thanks to safety distance and arrangements we are able to keep Women’s Café in English going.

During the autumn, we have informed you about Finnish food, bilingual Finland and made stamps. The number of participants has varied between 5 to 15 people. We have also started meeting sometimes in the evening, “Afterwork”. Last time we went on a ghostwalk in Helsinki.

Upcoming themes during the fall are equality in Finland, “pikkujoulut”, Finlands independence and we will take a walk in Helsinki one more time before the Christmas break. Last meeting before Christmas is 18.12 and we will open again 15.1.2021.

As usual we meet at LillaLuckan, Yrjönkatu 27, second floor. We open at 12 noon and close at 2 pm. We serve coffee, tea and snacks. More about the cafe at instagram kvinnis_sornas, or on facebook Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs and on Whatsapp. Please write to cafécoordinator jessika@kvinnoforbundet.fi, if you wish to be added on Whatsapp.

9. Kommunalvalet närmar sig!

Ställer du upp i kommunalvalet 2021? Nu kan du ansöka om valbidrag från Kvinnoförbundet i Sörnäs för din kampanj. Kontakta fredrika@kvinnoforbundet.fi för mer information.

Fredrika