Barnböcker med temat diversitet och jämlikhet

11.05.2021 kl. 09:17
Babykaféet på onsdag 12.5 håller öppet virtuellt kl 12, och dagens tema är litteratur för barn, med genusperspektiv.

Välkommen med för att få tips av läsambassadörerna Amanda Audas-Kass och Henrika Andersson

Vi får också veta mer om ämnet att läsa för sin baby, vad, hur, varför och tillsammans diskuterar vi om barnböcker med temat diversitet och jämlikhet. Varför är det så viktigt att läsa med sitt barn?

Länken till träffen publiceras i Babykaféets Whatsapp tråd. Meddela kafékoordinator Jessika Luther per e-post jessika@kvinnoforbundet.fi att du vill med. Välkommen!

Nyfiken på att få veta mer om de Finlandssvenska Läsambassadörerna? Kolla hemsidan här.

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.