Alma och Eeva

Tove eftersnack med Alma Pöysti och Eeva Putro

04.11.2020 kl. 14:54
Filmen blev en succé, vad händer nu?

Har du sett filmen "Tove" om Tove Jansson, och är nyfiken på arbetet i kulisserna? Hur uppstod idéen till filmen och vilka tankar väcker handlingen? Hur arbetar personerna bakom filmen vidare?

Vi välkomnar dig på eftersnack via webben 24.11 kl. 16-17, med manusförfattare Eeva Putro och huvudrollsinnehavaren Alma Pöysti. Diskussionen leds av Fredrika Biström.

Tillfället är öppet för alla, men passar bäst de som sett filmen. Spoilervarning för de som inte sett filmen.Det går bra att kommentera, ställa frågor eller lyssna.

Vi ses via webben (zoom). Alla som anmäler sig på förhand via lyyti får länken per e-post till träffen. Tryck här för att anmäl dig. Sista anmälningsdatum är 22.11.2020. Vid problem kontakta fredrika@kvinnoforbundet.fi

Välkommen med på virtuell träff!

Arrangör: Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs

Foto (Eeva Putro): Okko Oinonen 2020
Foto (Alma Pöysti): Frank A. Unger

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Fredrika