Blomsterkransverkstad med fotohörna

03.06.2022 kl. 12:32
Vi firar Helsingfors Pride med blommor i håret!

I samarbete med Svenska Kvinnoförbundet bjuder vi på drop-in -verkstad fredag 1 juli kl. 13.00–16.00 där du kan binda ett blomsterdiadem av färska blommor. Det finns också en fotohörna där du kan ta en bild i regnbågens färger för att visa ditt stöd.

Platsen är G27, Georgsgatan 27 i Helsingfors på sjätte våningen, dvs. upp med glashissen från Luckan.

Helsinki Pride är det största evenemanget med temat mänskliga rättigheter i Finland. Arrangör för festivalen är föreningen Helsinki Pride, som arbetar för de sexuella minoriteternas och könsminoriteternas rättigheter året runt.

Ingen förhandsanmälan, det är bara att dyka upp! Men meddela gärna ditt intresse i programmets event på facebook! Vi binder blomsterdiadem så lång vårt lager räcker.

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.