Makt och Kroppsspråk

16.10.2017 kl. 19:13
Svenska Kvinnoförbundet och Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs deltar i år igen i Feministiskt Forum med följande program:

Workshop med Pian Åkerlund, psykolog och utbildningsplanerare vid Åbo Akademi, Centret för Livslångt lärande.

Vi sänder hela tiden budskap till människor runt omkring oss via rösten, blickar, ansiktsuttryck, gester, avstånd och genom hur vi står och sitter. Vilken betydelse har dessa budskap i vår mellanmänskliga kommunikation?

Vi har endast några sekunder på oss att göra ett första intryck som leder till en god kontakt och kommunikation. Hur skapas då ett första intryck? Hur sker vår bedömning av andra, vilket intryck gör jag själv, vad skall jag tänka på? Kroppsspråket påverkar hur andra ser på oss, men det kan också påverka och förändra hur vi ser på oss själva. Härskartekniker kan också utövas via kroppsspråk.

Alla program på feministiskt forum är gratis och öppna för alla intresserade. Mera om forumet här: http://www.femf.net/evenemangsinfo.html