Se Själarnas ö med Sörnäs!

30.08.2022 kl. 13:06
Vi erbjuder våra medlemmar en rabatterad teaterkväll 2.11 kl. 19 med pjäsen Själarnas ö -välkommen med!

Föreställningen Själarnas ö baserar sig på Johanna Holmströms succéroman med samma namn. Berättelsen utspelar sig på mentalsjukhuset på Själö i den åboländska skärgården dit kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund och diagnoser skickas - men få av dem någonsin lämnar. Vardagen på hospitalet präglas av längtan och sorg men också av samhörighet, vänskap och livsvilja.

Anmäl dig till teaterkvällen via formuläret:

Alla medlemmar betalar 20 euro för sin plats (originalpris för grupper är 42 euro per plats). Biljettintäkterna går oavkortat till Krisjouren för ungas stödjande verksamhet. Betala 20 euro på Krisjourens konto FI68 5008 5320 0123 05 med referensnummer 6253 senast 7 dagar före teaterkvällen.

Biljetterna delas ut på angiven plats före teatern börjar. Alla som anmäler sig får ett mail före kvällen med anvisningar.

Vill du delta men är inte medlem i Svenska kvinnoförbundet i Sörnäs? Skriv in dig samma dag du anmäler dig till teaterkvällen!

Intresserad av jämställdhet på svenska i Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs för att läsa mera om medlemsskap.