Kvinnornas EU: bio och EU-val 13.5 kl. 18-20.30

02.05.2019 kl. 13:23
Svenska Kvinnoförbundet ordnar en biokväll tillsammans med diskussion om kvinnornas plats i maktens Bryssel.

På lats finns EU-valskandidaterna Anna Jungner-Nordgren, Björn Bonsdorff och Silja Borgarsdóttir Sandelin.

Tillfället bjuder på en kort introduktion av kandidaterna och Nils Torvalds taltur om #metoo-rörelsen i EU-parlamentet innan filmvisningen.

Film som visas är On the Basis of Sex (se bilden till vänster) som berättar om Ruth Bader Ginsburg.

Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs bjuder dig och dina vänner på filmen och sött och salt under filmvisningen! Ta gärna med dig vänner och bekanta! Välkommen med.

Anmälan till fredrika@kvinnoforbundet.fi. Inbjudan gäller alla som anmäler sig på förhand senast 7.5.2019.

Plats: Kinopalatset, Kajsaniemigatan 2 i Helsingfors