Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet i Helsingfors, Finland och globalt.

Anna Korkman: Helsingfors behöver satsningar på integration

Hur ska Helsingfors lyckas med integrationen av nyanlända så att alla blir inkluderade och behandlade jämlikt från första början? Läs Anna Korkmans kolumn! Hon ställer upp i kommunalvalet 2021 i Helsingfors.
11.06.2021 kl. 08:54

Downshifting and non-shopping with Cecilie Sundling

On Friday June 4th at 12 o'clock Women's Café in English is open and the guest of the day is Cecilie Sundling.
31.05.2021 kl. 14:08

Högström: Ambitiösa klimatmål uppnås med smarta val

Hur kan Helsingfors nå kolneutralitet år 2035? Läs Anna Högströms kolumn! Hon ställer upp i kommunalvalet 2021 i Helsingfors.
28.05.2021 kl. 08:53

Kasper Kannosto om maskulinitet, kropp och självförtroende

Kasper Kannosto, en av våra kommunalvalskandidater, vill jobba för en förnuftigare idrottspolitik i Helsingfors. Här berättar han om sitt eget förhållande till kropp, idrott och om att hitta balansen.
26.05.2021 kl. 08:01

Do you have your papers in order?

Time to get your papers in order by the help of Women's Café in English.
25.05.2021 kl. 10:32

Kultur för alla- En jämlik kultursektor

I den rådande pandemin har kultursektorn tagit ett hårt slag. Servicen Kultur för alla vill främja kulturtjänster som tar hänsyn till olika slags besökare och aktörer. Nu vill Kultur för alla jobba mot en jämlik kultursektor inför kommunalvalet 2021, så att mångfalden i samhället tas i beaktande också inom kulturen.
25.05.2021 kl. 09:43

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet.

Föreningen är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel och har idag över 400 medlemmar. Vi ordnar seminarier och kulturaktiviteter samt stöder och för fram kvinnor i politiska val.