Höstutflykt: Helsingfors, en smart stad vid havet 9.9

30.04.2020 kl. 10:05
Välkommen med på vår höstutflykt: Helsingfors, en smart stad vid havet 9.9 kl. 16.30 (om läget med koronavirusets risker tillåter)!

(In English scroll down)

Vi får se exempel på hur Helsingfors har öppnat upp öar för invånarna, hur hållbarhet tagits i beaktande och vilken fantastisk natur finns nära centrum. Ombord bjuds det på mat och kaffe/te.

Vår Helsingforsguide Heidi Johansson berättar om platser vi passerar: Urban Eco Islands, Skanslandet, kommande Helsingfors Biennal och aktuella projekt på Degerö/Sandhamn. Vi gör eventuellt ett kortare strandhugg om vädret tillåter.

Båten Ms Victoria startar från Salutorget. Vill du åka med? Turen är kostnadsfri och öppen för medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs. Deltagare har rätt till en avec. Bindande anmälan senast 26.8 via länken till Lyyti. Begränsat antal platser.

Vill du åka med men är inte medlem? Skriv in dig som medlem redan idag! Följ länken till anvinsningarna.

Höstutflykten förverkligas ifall läget med koronaviruset och restriktionerna tillåter dylika evenemang på ett tryggt sätt.

Arrangör: Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs

Wednesday 9.9 at. 16.30-19
Autumn Outing: Helsinki, a city by the sea

Welcome on a two-hour cruise with us! The cruise topic is the fauna archipelago of the capital of Helsinki, and presented by the Helsinki guide, Heidi Johansson. Free of charge for all members. Members can bring one friend. Mandatory registration, before 26.8 to fredrika@kvinnoforbundet.fi or by link to Lyyti (in Swedish).