Klimakteriellt eftersnack 20.10 och arbetet fortsätter...

19.10.2020 kl. 11:34
Klimakteriesmart nu 14.10.2020 blev en succé!

Tillsammans var vi som bäst 98 lyssnare via webben och 20 på plats i salen. Vilken stämning, och vilken dusch av information! Varmt tack för ert engagemang, som vi hoppas få uppleva igen.

1. Vi ordnar eftersnack 20.10 kl. 9.30!

2. Present åt dig

3. Respons åt arrangörerna

4. Vill du se kvällen i repris?

5. Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs!

6. Vill du bli Helsingforsmartha?

7. Din berättelse

1. EFTERSNACK

Imorgon på tisdag 20.10 kl. 9.30-10.30 bjuder vi på klimakteriellt eftersnack. Vi återgår till vissa punkter i programmet och reflekterar. Drick ditt morgonkaffe på zoom med oss. I rutan Jessika Luther och Fredrika Biström. Både de som deltog i onsdags och andra intresserade av kvinnors hälsa är välkomna med! Länk till mötet är

2. PRESENT

Alla som deltog får en förpackning med 10 Gyntima vagitorier, tack vare kvällens sponsor Stella Nordic. Ni som deltog på distans kan avhämta gratis ett paket från apoteket i Stockmanns varuhus i Helsingfors, så långt lagret räcker. Gyntima vagitorier hjälper mot vaginal torrhet, främjar läkningen av vaginala skador och bevarar pH-balansen i vaginan. Säg i kassan att du skall avhämta ett gratis exemplar av Gyntima. Vi har också några paket på kontoret, så om du deltog från annan ort kontakta fredrika@kvinnoforbundet.fi så kan vi posta så långt lagret räcker.

3. RESPONS

Lärde du dig nytt? Var det bekvämt att delta? Hur fick du information om programmet? Vi vill veta vad just du tycker! Svara på sex frågor och hjälp oss att bli bättre på att arrangera evenemang. Länk till formuläret.

4. LÄNK TILL PROGRAMMET

Missade du sändningen av Klimakteriesmart nu eller vill du se valda delar igen? Hela kvällen finns sparad på Youtube. Tryck på länken till vår kanal.

5. BLI MEDLEM I SVENSKA KVINNOFÖRBUNDET I SÖRNÄS

Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs kommer att fortsätta jobba för ett klimakteriesmart samhälle. Vår ordförande Mona Rautelin var på plats och förbundets ordförande Anita Westerholm följde med via webben. Vi hoppas ni fortsätter komma med synpunkter om hur klimakteriet politiskt, och i kommunen kan behandlas med mer kunskap, så att alla som genomgår menopausen får det bättre. Kom med i vår gemenskap och få information om allt vi arrangerar och gör! Följ länken till mer information om medlemskap.

6. KOM MED I MARTHAGEMENSKAPEN

Klicka på länken och fyll i dina kontaktuppgifter för att bli en del av marthagemenskapen.
Välj "lokalförening" och som område "Helsingfors" så kommer du rätt direkt:)

7. DIN BERÄTTELSE

Skådespelare Anna Hultin fortsätter samla in berättelser om klimakteriet för sitt kommande teaterprojekt. Har du en berättelse på lager? Meddela undertecknad så skickar jag informationen vidare åt Anna.