Mammor i jämställda länder lider mer?

20.04.2022 kl. 11:01
På måndag 25.4 är Babykaféet öppet kl. 11.30-14 och vi diskuterar mammors välmående. Ni är de bästa experterna!

Enligt en internationell undersökning om mammors välmående lider kvinnor mer i länder där jämställdhet mellan könen är ett ideal, i jämförelse med länder där jämställdheten är låg.

Jämställdhet på jobbet betyder inte alltid jämställdhet i hemmet. Hur har det blivit så och vad kan vi göra?

Kom och drick en kopp varmt, delta i diskussionen, lyssna, eller bara slappna av. Välkomna! Vi öppnar som vanligt kl 11.30 och stänger kl 14.

Vi välkomnar alla föräldrar till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Lilla Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27). Du kommer lättast in genom porten till glashissen och upp till andra våningen. Du kan ta vagnen med hela vägen. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar.

Aktuell information om träffarna finns på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs instagramkonto kvinnis_sornas. Du kan också komma med i kaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per mail jessika@kvinnoforbundet.fi tack!