Duger lagom? En kväll om bluffsyndromet 9.5

02.05.2022 kl. 13:56
Känner du dig otillräcklig? Jämför du dig med andra? Blir du stressad då dina vänner verkar klara allt?

Välkommen på tillräcklighetskväll/Good enough -kväll med information och stärkande workshop. Vi synar bluffsyndromet, även kallat ”imposter syndrome” ur olika håll och frågar oss om det är patriarkatet som i synnerhet gör kvinnor osäkra på sin kompetens.

Tider är måndag 9 maj kl. 18-20.30 och platsen är G27, Georgsgatan 27, 6:e våningen, ingång via Mercatorgränd.

På programmet:

• Välkomstord med Anna Jungner-Nordgren
  • Vad är bluffsyndromet och vem drabbas? Kick off -diskussion med Emmi Piippo, riksdagsassistent, Bertha Simojoki, studerande och Anna Högström som är psykolog, par- och familjeterapeut och karriärcoach.
  • Bluffsyndromet slår till -hur skydda sig? Workshop med Virve Savoila och Eerika Ströömi från Ekvalita

Vi bjuder på drycker med tilltugg. Kvällen är öppen för alla som är intresserade av ämnet. Obligatorisk förhandsanmälan senast 6.5 via länken www.lyyti.fi/reg/bluffsyndrom

Programmet förverkligas som ett samarbete med Svensk Ungdom i Helsingfors.

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.