Familjejuridik på Babykaféet

26.02.2021 kl. 12:06
På onsdag 3.3 kl. 12.00 håller det digitala babykaféet öppet via Zoom.

Intresserad av juridiska frågor som kan bli aktuella för barnfamiljer? Familjer finns i olika former. Regnbågsfamiljer, familjer med en förälder och familjer med en vuxen från ett annat land än Finland. Olyckor kan hända och framtidsplaner kan ändras plötsligt. Öka tryggheten i familjen genom att vara medveten och beredd.

Välkomna med 3.3 då familjeuridik är temat och som talare har vi äran att presentera Janina Lindqvist från Lexly.

Länken till träffen publiceras i facebook-gruppen Karantän Babykafé och Familjecafé och sänds ut på whatsapp i Babykféets egen diskussionstråd. Vill du med i Babykaféets whatsapp-grupp så missar du inget? Sänd ett mail åt jessika@kvinnoforbundet.fi så lägger hon till dig.

Välkommen med!

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.