Babykaféet öppnar igen!

31.08.2022 kl. 10:09
Välkommen alla föräldrar till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Lilla Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27).

Under hösten bjuder vi på program som stärker nyblivna föräldrars välmående. Vi vill ge information, kamratstöd och en trevlig stund i vardagen med babyn.

Vi håller öppet varje måndag kl 11.30-14 på Lilla Luckan under hösten 2022 om inte annat meddelas.

På måndag 5.9 är temat första hjälpen och på måndag 12.9 är det Marthaförbundets Marina Nygård som drar program om familjens ekonomi.

Vill du veta teman, gäster och eventuella specialarrangemang i god tid på förhand? Aktuell information på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs instagramkonto @kvinnis_sornas. Du kan också komma med i kaféets grupp på WhatsApp och få all aktuell info där. Vill du vara med i tråden? Kontakta babykaféets koordinator Jessika Luther per mail jessika@kvinnoforbundet.fi tack!

På Lilla Luckan finns amningsdynor, micro, skötbord, matnigsstolar och vagnparkering. Det finns också utrymme där äldre syskon att leka.

Intresserad av jämställdhet på svenska i Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs för att läsa mera om medlemsskap.

Fredrika Biström