Sörnäs AW: Ätstörd, vem är inte det?

09.09.2022 kl. 09:42
Matnoja och ätstörningar kan drabba kvinnor i alla åldrar. Stressen över mat kan hålla i sig i årtionden eller aktiveras under stora omställningar i livet.

Välkommen med på höstens första After Work-träff måndag 19.9 kl. 18-20 i serien (F)risk nu! som den här gången har temat ätstörningar.

Kvällens gäst är journalist och programledare Anne Hietanen som har berättat om sin ätstörning i poddserien Behandlingshemmet och samtalat om kroppsbild i serien Kroppen och livet.

Under kvällen diskuterar vi om det går att skydda sig mot ätstörningar i ett ätstört samhälle, om det går att tillfriskna från en ätstörning, och måste man verkligen älska sin kropp? Lyssna på diskussionen eller ställ frågor. Diskussionen leds av Tara Junker.

Vi har ett begränsat antal platser så anmälan senast 17.9 via formuläret är obligatoriskt:

Platsen är föreningens möteslokal "Paviljongen" på adress Estnäsgatan 12 C 29. Summerknapp SKF Sörnäs i portgången.

Servering: Rött eller vitt, ost, frukt och kex.

Tillfället är öppet för alla som är intresserade av hälsa, feminism och av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs verksamhet. Välkommen med!

Intresserad av jämställdhet på svenska i Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs för att läsa mera om medlemsskap.