Kommunalvalet ur småbarnsföräldrarnas perspektiv

06.04.2021 kl. 11:48
Nu är det dags att tänka framtid!

Kommunalvalet 2021 är på kommande och då är det bra att tänka efter vad som prioriteras. Är det lätt att röra sig i din kommun med barnvagn eller babyn i bärduk? Går det att amma på offentliga platser? Och hur blir det då dit barn växer och börjar skolan?

Babykaféet på onsdag 7.4 håller öppet virtuellt kl 12, och dagens gäst är Elina Sagne-Ollikainen. Hon är småbarnsmamma och ställer upp i kommunalvalet 2021 i Helsingfors för Sfp och Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Kom med och lyssna eller ställ frågor som är viktiga för dig!

Länken till träffen publiceras i Babykaféets Whatsapp tråd. Meddela kafékoordinator Jessika Luther per e-post jessika@kvinnoforbundet.fi att du vill med. Välkommen!

Intresserad av jämställdhet på svenska i Finland/Helsingfors? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.