Pröva på Förädrapilatesyoga med din baby!

24.03.2022 kl. 09:18
På måndag 28.3 kl. 11.30 håller Babykaféet som vanligt öppet och denna gång bjuder vi på avslappnande motion.

Förädrapilatesyoga är en timme, där bebisen får delta i förälderns motionsstund. Övningarna siktar på att förbättra hållningen och stärka stödmuskulaturen, men också till att släppa på spänningar i kroppen. Övningarna görs delvis tillsammans med bebisen. Det krävs inte tidigare erfarenhet av pilates för att delta.

Timmen dras av instruktör Hedvig Lundsten som är fysioterapeut (HYH) och pilatesinstruktör med flera års erfarenhet av att leda olika pilatestimmar, bl.a. mammababy pilates.

Kom och drick en kopp varmt, delta i pilatesyogatimmen eller bara slappna av. Vi öppnar som vanligt kl 11.30 och stänger kl 14.

Vi välkomnar alla föräldrar till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé på Lilla Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27). Du kommer lättast in genom porten till glashissen och upp till andra våningen. Du kan ta vagnen med hela vägen. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar.

Aktuell information om träffarna finns på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs instagramkonto kvinnis_sornas. Du kan också komma med i kaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per mail jessika@kvinnoforbundet.fi tack!

Välkommen!

Fredrika Biström