Sörnäs AW: Bli vän med din PMS

25.04.2022 kl. 11:27
Välkommen med på den tredje delen i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs After Work -serie (F)risk nu! med temat PMS.

Kvällens gäst är sjukskötare och sexualrådgivare Teresa Lundström. Under kvällen kommer kort info om PMS som fortsätter i öppen diskussion enligt behov och intresse. Tips på hur man kan lära känna sin kropp bättre, vad man kan göra för att hjälpa till symtomen samt hur man kan stöda någon som har PMS, bland annat detta under kvällen. Om det finns intresse och tid så berättar Teresa gärna också mera om sexualrådgivning och svarar på frågor gällande sexualitet. Lyssna på diskussionen eller ställ frågor. Diskussionen leds av Tara Junker.

Servering: Rött eller vitt, ost, frukt och kex.

Vi har ett begränsat antal platser så anmälan senast 23.4 via formuläret är obligatoriskt: https://www.lyyti.fi/reg/bli_van_med_din_PMS

Tiden är tisdag 26.4 kl. 18-20 och platsen är föreningens möteslokal "Paviljongen" på adress Estnäsgatan 12 C 29. Summerknapp SKF Sörnäs i portgången.

Tillfället är öppet för alla som är intresserade av hälsa, hållbart arbetsliv och av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs verksamhet. Välkommen med!

Ifall restriktionerna kräver det ses vi via webben (zoom). Vi meddelar det i så fall åt alla som har anmält sig

Tara Junker