Livspusslet 50+. Vilka utmaningar och möjligheter finns?

10.02.2023 kl. 10:19
Välkommen med på Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs After Work med temat livspusslet kring 50 på tisdag 21.2 kl. 18.

Tillsammans diskuterar vi hur livet kan se ut då barnen flyttat ut, karriären stabiliserat sig, ens egna föräldrar blivit äldre eller allt tar en plötslig vändning. Vilka utmaningar och möjligheter finns? Hur överleva en separation, ett karriärbyte eller en oväntad nystart?

I panelen har vi Anna Hultin, skådespelare känd från monologen "Är det hett här" om klimakteriet, och Satu Roberg rektor och musikvetare. På plats finns också Jessika Luther, som fortbildat sig i ämnen som övergångsåldern och stöd efter separation. Fredrika Biström leder diskussionen.

Tiden är tisdag 21.2 kl. 18-20 och platsen är föreningens möteslokal "Paviljongen" i Kronohagen. Servering: Rött eller vitt, ost, frukt och kex.

Vi har ett begränsat antal platser så anmälan senast 19.2 via formuläret är obligatoriskt (klicka i bilden):

Tillfället är öppet för alla som är intresserade av livet 50+ och av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs verksamhet. Välkommen med!