Sörnäs AW: Unga kvinnor blir aldrig gamla?

13.04.2023 kl. 19:00
Ungdomen glorifieras men samtidigt ska vi vara erfarna och medvetna. Hur påverkas vi av utseendekrav efter femtio? Finns det nya former av ideal, eller är det då vi äntligen slutar jämföra oss med andra?

Välkommen 27.4 kl. 18-20 på en kväll om ålder, självförtroende och om samhällets utseendekrav. I panelen Eva Kela, aktuell med tv-programmet ”Min kvinnliga yta” om skönhetsnormer efter 30 -40- strecket och författare och kolumnist Sanna Tahvanainen

Diskussionen leds av Fredrika Biström, som nu i medelåldern försöker lära sig använda läppstift.

Platsen är föreningens möteslokal ”Paviljongen” i Kronohagen i Helsingfors. Adress och mer info skickas åt alla som anmäler sig. Servering: Rött eller vitt, ost, frukt och kex.

Anmäl dig via länken nedan senast 26.4. Begränsat antal platser.

www.lyyti.fi/reg/UngaKvinnor

Tillfället är öppet för alla som är intresserade av ämnet och av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs verksamhet. Välkommen med!