Morgondopp med diskussion på Världsmiljödagen 5 juni

20.05.2024 kl. 11:59
Anna-Maja Henriksson och Eva Biaudet möts vid ett av världens känsligaste hav och du är välkommen med!

Välkommen till Allas Seapool för morgondopp onsdag 5 juni med frukost och diskussion. Vi träffas kl. 8.00 vid ingången, njuter av ett svalkande dopp och klockan 9.00 är frukosten serverad i utrymmet ”Satama”. Det går att delta enbart i diskussionen.

I diskussionen som leds av Christina Gestrin möts EU-valskandidaterna Anna-Maja Henriksson och Eva Biaudet i ett samtal om Europeisk miljöpolitik. Hur drabbas kvinnor av klimatförändringen i jämförelse med män och hur kan vi skydda den biologiska mångfalden i Finland? Östersjön är ett av världens mest känsliga och förorenade hav.

Tillfället arrangeras av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs. Alla som anmäler sig på förhand är välkomna med, så långt platserna räcker! Meddela i din anmälan om du deltar i både dopp och diskussion eller bara i diskussionen.

Länk till anmälningsformuläret på lyyti.

EU-valets valdag i Finland är söndagen 9 juni och vallokalerna håller öppet kl. 9-20. Förhandsröstningen är onsdag 29 maj till tisdag 4 juni.

Fredrika Biström