Mammakänslor på gott och ont

20.04.2020 kl. 10:51
"Det är naturligt att barn väcker känslor i sina föräldrar - på gott och ont."

På onsdag 22.4 kl. 12 bjöd vi på föreläsning med Maria Lindroos, psykolog från Maria Akademi:

"Alla känslor är viktig mänsklig information om vem man är och hur man mår. Vi är ändå inte så vana att förstå och vara medvetna om våra känslor. Bakom känslorna finns olika viktiga behov som vi måste ta på allvar för att må bra och hållas friska. Det är speciellt viktigt när man har små barn som har sina egna behov och som är helt beroende av sina föräldrar. Men det är inte alltid så lätt."

Missade du föreläsningen Mammakänslor på gott och ont?

Presentationen (ppt-visning sparad som pdf-fil) finns att ladda ner via länken till easyupload. Länken fungerar fram till 22.5.2020.

Ljudfilen från föreläsningen finns också att ladda ner via länken till easyupload. Enbart Maria Lindroos och vår kafékoordinator Jessika Luthers röst hörs i filen. Länken fungerar fram till 22.5.2020.

Babykaféet på Lilla Luckan i Helsingfors är tills vidare stängt. Som ersättande verksamhet producerar vi varje vecka en video, en föreläsning på webben eller en text för att stödja småbarnsföräldrar.

Följ med på vår facebooksida Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, på vår instagram-sida @kvinnis_sornas och i den tillfälliga gruppen Karantän Babykafé och Familjecafé så missar du inget.

Kom gärna med idéer om vad vi borde ta upp! Kontakta per e-post fredrika@kvinnoforbundet.fi tack!

Illustration: Nina Albrecht