Jämlik fostran från första stund

28.09.2020 kl. 15:15
På onsdag 30.9 behandlar vi ämnet könsneutral fostran på Babykaféet!

Det sägs att vi behandlar flickor och pojkar olika redan från födseln. Flickor antas gilla lugna lekar i en vrå, medan pojkar uppmuntras vara fysiska och ta plats.

Hur kan vi bryta mönstret och låta våra barn utvecklas utgående från sig själv?

Barnmorska, trebarnsmamma och sexualrådgivare Jessika Luther ger tips och råd på vägen, och öppnar till diskussion. Välkommen med!

Babykaféet håller öppet onsdagar kl. 11.30-14 på Lilla Luckan, Georgsgatan 27 i Helsingfors. Ingen förhandsanmälan behövs, det är bara att dyka upp.

På plats finns skötbord, amningsdynor, microvågsugn och med vagn kommer du lättast in med hissen från Tuppens torg.

Foto: Fredrika Biström

Intresserad av jämstäldhet på svenska i Finland? Dags att bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs! Följ länken Bli medlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.