Sörnäs teaterkväll med pjäsen Hundra dagar hemma

12.09.2024 kl. 13:29
Välkommen med på teaterkväll med konstnärsdiskussion efteråt torsdag 10 oktober kl. 18-20!

Hundra dagar hemma handlar om Nike, som går i femman. Men vad händer när man inte klarar av att vara i skolan på grund av allt ljud, ljus och stök? När man får ont i magen bara av att tänka på det? Nike vill gå i skolan som alla andra men kan inte. Hon är ändå fast besluten att hon ska klara av det en dag. Som tur är har hon en underbar bästis, Mia som är både modig och påhittig.

Unga Teaterns storsatsning Hundra dagar hemma är en nyskriven familjeföreställning som baserar sig på Matilda Gyllenbergs uppmärksammade roman. Linda Zilliacus  står för dramatisering och regi. Pjäsen blandar detektivmysterium med samhällsproblematiken kring att allt fler barn stannar hemma från skolan. Gyllenberg skriver om det centrala för ett barn i dag: miljön, skolan och vännerna. Och om hur viktigt det är att bli förstådd och sedd av de vuxna i sin närhet.

Pjäsen är uppdelad i två akter med paus emellan. Efter andra akten får vi ta del av Linda Zilliacus berättelse om hur hon har jobbat med pjäsen och temat den behandlar. Linda är styrelsemedlem i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs.

Deltagande kostar 6 euro (orginalpris 16 euro för gruppokningar) per person och kvällen är öppen enbart för medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs, men varje deltagare har rätt till en avec. Anmäl dig senast 15 september via länken nedan. Anmäl din avec skilt med samma anmälningsformulär.

Då du har fått din plats/platserna bekräftade betalar du in summan för biljetten eller biljetterna (senast dagen före pjäsens datum) till vårt konto FI32 4055 5452 3274 92 och skriv ”Hundra dagar” i meddelandefältet +vem betalningen gäller.

Vid fall av sjukdom eller förhinder kan du inte avboka men du kan ge din plats vidare till en annan medlem.

www.lyyti.fi/reg/hundradagar

Du hittar vägbeskrivning till teatern på hemsidan ungateatern.fi/kontakt/