Kvinnodagsspecial 8 mars med LINNÉA CLAESON

01.03.2024 kl. 00:33
Välkommen på en fest där vi låter en kvinna tala till punkt: Bad bitch feminist med LINNÈA CLAESON på scen 8.3 kl. 17-20 på G18 i Helsingfors.

Kvällens stjärna är Linnéa Claeson samhällsdebattör från Sverige, tidigare handbollsspelare och känd för sitt Instagramkonto Assholesonline där hon synliggör näthat och bemöter kränkningar med vass humor.

”Den absolut viktigaste faktorn mellan var du är i livet och vart du skulle vilja vara – är mod!”

Genom att ha samlat extrema erfarenheter har Linnéa byggt upp en metod kring hur du ska maxa din potential på alla livsområden, allt från politiskt arbete till lifestyle. I den här föreläsningen berättar hon om stegen du behöver ta för att följa dina drömmar och stå upp för det du tycker är viktigt. Linnéa är känd som en orädd #metoo -aktivist som har arbetat för jämställdhet och rättvisa i många år. På den Internationella kvinnodagen 8 mars vill hon beröra dig med sin berättelse.

FeministTALK är Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs nya talarforum där vi lyfter feminister, experter och aktivister som säger som det är.

Kvällen inleds med musik med Jennie Storbacka. Mingel och plockmat kl. 17.00, programmet börjar kl. 17.30. Kandidater som ställer upp i EU-valet finns på plats.

Evenemanget är kostnadsfritt och alla är välkomna med. Obligatorisk förhandsanmälan.

Anmäl dig via länken nedan

www.lyyti.in/talk8mars