Vem kan kräva familjevänlighet på jobbet?

16.04.2024 kl. 15:33
Att kombinera heltidsjobb med små barn kan bli ett pussel av möten på distans och nära och kära som får ställa upp.

Vem är det som skall anpassa sig - den som har barn eller arbetsplatsen? Vad har alla rätt att kräva, och har alla möjlighet att kräva lika mycket? Dagens gäst på Babykaféet måndag 22.4 är Julia Ståhle, ordförande för Svensk ungdom, kandidat i EU-valet och ung småbarnsmamma.

Kom och drick en kopp varmt, delta i programmet, lyssna, eller bara slappna av. Vi öppnar dörren som vanligt kl. 11.30, programmet börjar kl. 12 och vi stänger kl. 14.

Platsen är Lilla Luckan i Helsingfors, Georgsgatan 27, vån. 2. Du kommer lättast in genom porten till glashissen och upp till andra våningen. Du kan ta vagnen med hela vägen.

Det bjuds på kaffe/te med tilltugg. På plats finns micro, skötbord, amningsdyna och matningsstolar.

Alla föräldrar är välkomna till Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs svenskspråkiga babykafé i samarbete med Luckan i Helsingfors (Georgsgatan 27).

Väntar du barn eller har nyligen fött? Kom med i babykaféets egen grupp på WhatsApp och få all aktuell info där om våra träffar. Vill du vara med? Kontakta kafékoordinator Jessika Luther per e-post jessika@kvinnoforbundet.fi tack!