Mitt EU, min kropp!

16.05.2024 kl. 14:21
Hur kan vi arbeta för ett tryggt Europa för kvinnor medan högerextrema rörelsen växer?

Välkommen på diskussion 23.5 med Oona Hagman och Anita Westerholm om samtyckeslag för att trygga varje sexuell handling, fri abort oavsett EU-land och för en kultur där våld mot kvinnor inte existerar. Diskussionen förs på svenska och finska vid behov.

Platsen är G27, Georgsgatan 27, våning 6 och tiden är torsdag 23 maj kl. 11.30-12.30. Tillfället är gratis, öppet för alla som anmäler sig på förhand och vi serverar sallad, bröd och efterrätt till kaffet.

Oona Hagman är kandidat i EU-valet och medlem i Svenska kvinnoförbundet i Sörnäs. Anita Westerholm är ordförande för Svenska Kvinnoförbundet, specialmedarbetare för Undervisningsministern och även kandidat i EU-valet.

Anmäl dig via länken till anmälningsformuläret. Länken är öppen så länge det finns lediga platser.