Brave Space med Blaue Frau

01.10.2024 kl. 10:25
Vill du vidga dina vyer och bli trygg i diskussioner? Välkommen med på skräddarsydd verkstad för Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs medlemmar, med teatergruppen Blaue Frau! Tiden är torsdag 16.1 kl. 16.30-19.30 och platsen G27 på Georgsgatan 27 i Helsingfors.

För att kunna få nya insikter behöver vi ibland ta steget ut ur vår bekvämlighetszon. I ett brave space möter vi varandra även om vi inte håller med varandra till hundra procent. Ett brave space öppnar upp för inkludering och förståelse för varandra och ger möjlighet till samtal och diskussion.

I workshopen kommer vi att göra olika övningar för att undersöka hur vi kan skapa ett brave space. Övningarna sker både individuellt och i grupp. Blaue Frau kommer att dela med sig av konkreta verktyg och övningar som har med gruppdynamik, diskussionsteknik och ickehierarkiska arbetsmetoder att göra. Workshopen kommer att blandas upp med små föreläsningar. Vi kommer att utgå ifrån de arbetsmetoder som Blaue Frau utarbetat under de närmare 20 år som vi fungerat som en frigrupp. Anmäl dig vänligen via länken nedan!

FÖR VEM

Workshopen är öppen för alla medlemmar i Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs. Den passar synnerligen väl för dig som står inför nya utmaningar i livet, är kandidat i kommunalvalet eller av annan orsak vill stärka din förståelse för andra och dig själv. Ingen förhandskunskap krävs och det finns inte några förhandsuppgifter.

BLAUE FRAU

Blaue Frau är en professionell, feministisk teatergrupp med regelbunden och fortlöpande verksamhet. Blaue Frau har sedan starten gjort 36 scenkonstproduktioner. Gruppen arbetar tematiskt, icke-hierarkiskt, konceptuellt, plats- och tidsspecifikt samt med deltagarbaserad konst. I 20 år har Blaue Frau undervisat i skådespelararbete med inriktning på gruppdynamik, kollektivt skapande, ickehierarkiska arbetsmetoder och genusfrågor. Blaue Fraus fasta personal består av konstnärliga ledare, skådespelare och producenter Joanna Wingren (FIN) och Sonja Ahlfors (FIN).

Länk till anmälningsformuläret på lyyti.