Ordförandes hälsning 2/2022

Bara några timmar från Helsingfors råder nu ett fullskaligt krig. Putins folkrättsvidriga krig i Ukraina är totalt oprovocerat och oacceptabelt och våra tankar är hos det ukrainska folket. Förutom att Putins krig är en attack mot människors liv, trygghet och framtidstro är det som sker i Ukraina en attack mot demokrati och frihet. Kriget är ett direkt slag mot freden, en fred som vi länge tagit för given.
19.04.2022 kl. 14:03

Sagne-Ollikainen: Dags att släppa stereotypa bilder av hur en politiker ska vara!

Under Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2022 på Svartå Slott i Raseborg 26-27.3 deltog viceordförande för SFP i Helsingfors och vår medlem Elina Sagne-Ollikainen i debatten. Läs hennes inlägg i debatten i textform nedan!
29.03.2022 kl. 14:00

Ordförandes hälsning

Kära medlem!
04.02.2022 kl. 14:01

Bli medlem och vinn Harmony

Nu är det val i de andra kommunerna, men i Helsingfors får vi inte rösta den här gången. Bli istället medlem hos oss och påverka politiskt på långsikt!
18.01.2022 kl. 13:09

Nora Grotenfelt “Vi måste se över lönerna inom småbarnspedagogiken.” - Lär känna SFP:s nya kommunfullmäktigeledamot i Helsingfors

Före julledigheten tog vi ett samtal med Nora Grotenfelt, SFP:s nya kommunfullmäktigeledamot i Helsingfors och vår medlem! Vi ville veta vem hon är, hur julen ser ut hemma hos henne och hur hon får ihop vardagen.
29.12.2021 kl. 11:56
Tre nycklar, på en står det

Liten tvåa uthyres i Helsingfors för dig som arbetar inom sjuk-, dag- eller äldrevård

Lägenhet med 2 rum (44 kvm) och kokvrå på Castrénsgatan 5 i Helsingfors uthyres åt dig som arbetar inom sjuk-, dag- eller äldrevård i Helsingfors.
08.12.2021 kl. 12:08

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet.

Föreningen är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel och har idag över 400 medlemmar. Vi ordnar seminarier och kulturaktiviteter samt stöder och för fram kvinnor i politiska val.