Verksamhetsledarens hälsning

02.10.2024 kl. 11:40
Hösten har tagit fart på allvar och vi har många spännande evenemang på kommande!

Med stolthet kan jag för det första uppmana er att svara på vår enkät ”Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs nu och i framtiden”. Vad gillar du mest och vad saknar du i verksamheten? Borde vi arrangera fler program på veckoslut och borde vi ha barnvaktsmöjlighet varje gång? Det är så lätt att fastna i invanda mönster. Vi behöver just din hjälp för att tänka utanför boxen!

Undersökningen utförs som en del av Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs Strategi 2023-2027, med målsättningen att kartlägga våra medlemmars och blivande medlemmars syn på verksamheten. Förutom att fylla i enkäten själv är varje medlem varmt välkommen att dela den med vänner och bekanta, som potentiellt kunde vara intresserade av att bli medlem i framtiden. Föreningens styrelse och personal kommer att ta del av en sammanställning av enkätens svar. Alla svarar anonymt och vi kan inte se vem som svarat vad. Bland de som svarar lottar vi ut en hotellnatt för två inkl. frukost på hotell St. George!

När det gäller evenemang bjuder vi på Klimakteriedagsfest i samarbete med Luckan i Helsingfors, på den internationella Klimakteiredagen 18 oktober. Kvinnors hälsa i medelåldern är ett tema vi har jobbat med redan några år, och vi planerar att fortsätta med det - om inte enkätens resultat lyfter upp mer brinnande problem gällande kvinnors hälsa som vi borde arbeta med?

För alla som vill ut och se sig omkring bjuder vi på höstutflykt längs E12. Vi får bekanta oss med kvinnofångarnas historia samt se modehusens bästa. Att åka på utflykt en gång per år är en tradition vi planerar hålla fast vid.

På vår lika så traditionella julfest ”Sörnäs Julmingel” är årets temat ”skogen”. Det bjuds på naturnära smaker och grandoftande inramning. Julminglet har blivit ett bra sätt att avrunda året och få en uppdatering av verksamheten och politiken just nu. Denna gång kommer vi också att ge en resumé av enkätens resultat. Vilka resultat överraskar oss och vad ser våra medlemmar för visioner Välkommen!

Fredrika Biström 27.9.2024