Förnya Finlands klimatpolitik!

Vi stöder kandidat Silja Borgarsdóttir Sandelin, nr 180, kandidat i Helsingfors! Vill du veta mer om henne? Vi ställde tre frågor till Silja.

"Det är viktigt att vara sig själv"

Vi stöder kandidat Heidi Seppälä, nr 280, som ställer upp i riksdagsvalet i Nyland. Vi ställde tre frågor till Heidi.

Feministfest: Valstugan Goes Crazy! 1.4

För att fira stundande riksdagsval och EU-val bjuder vi dig på en sprudlande feministisk fest.

Presentation av vår nya babykafekoordinator

Vid årsskiftet flyttade Lilla Luckan till nya och större utrymmen på Georgsgatan 27 i Helsingfors. Då flytten var avklarad var det dags att dra igång vår babykafeverksamhet på Lilla Luckan igen, och vår nya koordinator Jessika Luther inledde sitt arbete! Vi välkomnar Jessica till det nya jobbet med en liten intervju.

Guidetur ”Kvinnohistorisk resa” i Helsingfors

Välkommen med på en busstur genom kvinnornas Helsingfors fredag 8.3 kl. 16!

Förebilder, förväntan, förändring!

Välkomna på SKviS kandidatkväll onsdag 27.2 med inspiration, argument och positionering för både nybörjare och längre hunna.

Biblioteksdag på Paviljongen

För att öppna upp vår samling feminisitisk litteratur håller vi Paviljongen regelbundet öppen för boksugna våren 2019.

Rösta på Helsingforsregionens barnvänligaste plats!

Arbetsgruppen har i år valt att uppmärksamma Barnavårdsföreningen, Barnområdet på Helsingfors bokmässa och Annegårdens nya café Skidilä.

Verksamhets- koordinatorns hälsning

Det är med iver och nyfikenhet jag har inlett mitt arbete som verksamhetskoordinator för Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs!

Lika löner – ska Finland följa Islands exempel? 26.11

Hur lyckades man driva igenom lagen om jämställd lön på Island? Skulle den isländska modellen fungera i Finland eller vad borde vi göra för att nå lönejämställdhet? Hur påverkar bildandet av familj kvinnornas löneutveckling och karriär?