68115_t.jpg

Feministfest: Valstugan Goes Crazy! 1.4

För att fira stundande riksdagsval och EU-val bjuder vi dig på en sprudlande feministisk fest.
67911_t.jpg

Presentation av vår nya babykafekoordinator

Vid årsskiftet flyttade Lilla Luckan till nya och större utrymmen på Georgsgatan 27 i Helsingfors. Då flytten var avklarad var det dags att dra igång vår babykafeverksamhet på Lilla Luckan igen, och vår nya koordinator Jessika Luther inledde sitt arbete! Vi välkomnar Jessica till det nya jobbet med en liten intervju.
67414_t.jpg

Guidetur ”Kvinnohistorisk resa” i Helsingfors

Välkommen med på en busstur genom kvinnornas Helsingfors fredag 8.3 kl. 16!
67311_t.jpg

Förebilder, förväntan, förändring!

Välkomna på SKviS kandidatkväll onsdag 27.2 med inspiration, argument och positionering för både nybörjare och längre hunna.
66839_t.jpg

Biblioteksdag på Paviljongen

För att öppna upp vår samling feminisitisk litteratur håller vi Paviljongen regelbundet öppen för boksugna våren 2019.
66296_t.jpg

Rösta på Helsingforsregionens barnvänligaste plats!

Arbetsgruppen har i år valt att uppmärksamma Barnavårdsföreningen, Barnområdet på Helsingfors bokmässa och Annegårdens nya café Skidilä.
66223_t.jpg

Verksamhets- koordinatorns hälsning

Det är med iver och nyfikenhet jag har inlett mitt arbete som verksamhetskoordinator för Svenska Kvinnoförbundet i Sörnäs!
66075_t.jpg

Lika löner – ska Finland följa Islands exempel? 26.11

Hur lyckades man driva igenom lagen om jämställd lön på Island? Skulle den isländska modellen fungera i Finland eller vad borde vi göra för att nå lönejämställdhet? Hur påverkar bildandet av familj kvinnornas löneutveckling och karriär?
65065_t.jpg

Jämställdhets- budgetering 18.9

Genom jämställdhetsbudgetering kan budgetens effekter på jämställdheten synliggöras. På så sätt kan konsekvenser för jämställdheten beaktas redan från början av en process.
63536_t.jpg

Lördag 9.6.2018 Vårutfärd till Åbo.

Bekanta dig med den otroliga Åbokvinnan. Kom med på vårutfärd till Åbo och lyssna på en guidad tur om olika kända åbokvinnor genom tiderna